Onze schoollocatie aan de Kelnarijstraat

De Gabriëlschool maakt sinds 1992 gebruik van de locatie Kelnarij.
In 2016 is het gebouw grondig gerenoveerd. Sindsdien is het een ruime, lichte school met een moderne indeling.

Er wordt les gegeven aan 6 stamgroepen:

  • De Dolfijnen (groep 1 en 2)
  • De Bevers (groep 1 en 2)
  • De Vossen (groep 3, 4 en 5)
  • De Beren (groep 3, 4 en 5)
  • De Uilen (groep 6, 7 en 8)
  • De Adelaars (groep 6, 7 en 8)


Naast het werken in de stamgroepen werken we soms groepsdoorberekend, bijvoorbeeld tijdens het maken van kerststukjes of buitenactiviteiten.

Het gebouw wordt ook gebruikt voor buitenschoolse opvang en door diverse externe organisaties, zoals Intraverte, een theaterschool en een Popkoor

Onze groepen

Dolfijnen (groep 1 en 2)

De Dolfijnen zijn de kinderen uit de onderbouwgroep op locatie Kelnarij. Samen met juf Marlies en juf Monique hebben we het erg fijn met elkaar. We werken met verschillende thema’s, waar ook de ouders bij betrokken worden. Soms gaan we er met elkaar op uit of nodigen we mensen in de groep uit die iets komen vertellen. We leren veel door te ervaren en te doen. Ook leren we veel van en met elkaar. Jongsten van oudsten, maar ook andersom! Ben je geïnteresseerd, kom dan bij ons kijken. Je bent welkom!

Bevers (groep 1 en 2)

Wij zijn de Bevers! Bevers kunnen heel goed samen werken en zorgen goed voor elkaar. Dat doen wij ook! We helpen elkaar en leren van en met elkaar. Als we starten met een nieuw thema, bedenken we samen wat we willen leren en hoe we de hoeken in de klas willen, passend bij het thema. Wij vinden het leuk om spelletjes te doen samen, maar houden ook van zingen en dansen. U vindt ons in ons fijne Beverlokaal. Kom gerust een kijkje nemen.

Vossen (groep 3, 4 en 5)

Hallo allemaal!

Wij zijn De Vossen.
Onze stamgroep bestaat uit 21 enthousiaste kinderen die graag samen werken, spelen, vieren en in gesprek gaan. Wij hebben 2 juffen: juf Linda op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Juf Tineke op de vrijdag.
Onze groep is divers: de kinderen uit groep 3 beginnen net met lezen en groep 4 en 5 krijgen taal en spelling.  Ook rekenen we elke dag uit onze rekenmethode alles telt q. Daarnaast spelen we lekker binnen en buiten en doen we spelletjes in de kring.

Beren (groep 3, 4 en 5)

Hoi allemaal, wij zijn de Berengroep. Wij zijn met 20 kinderen. In onze groep zit groep 3, groep 4 en groep 5 bij elkaar. Het is super leuk! We zijn met elkaar echt één stamgroep. We helpen elkaar, vertrouwen elkaar en zorgen goed voor elkaar. We houden erg van werken en van gezelligheid. Het gaat een super leuk schooljaar worden. Groetjes van alle Beren!

Uilen (groep 6, 7 en 8)

Wij zijn de Uilen! Samen met de Adelaars zijn wij de bovenbouw van de Kelnarij. Dit schooljaar zijn we met 22 kinderen verdeeld over de groepen 6, 7 en 8. Zeker aan het begin van het schooljaar is het fijn dat de oudste kinderen in de groep al weten hoe er gewerkt wordt bij de Uilen, zij helpen hierbij de kinderen die nieuw zijn bij de Uilen.

We werken met een weektaak waarvan de kinderen een groot deel zelf inplannen. De instructies zijn al ingepland zodat de kinderen weten wanneer deze plaatsvinden, zij kunnen hier rekening mee houden bij het maken van hun planning. We houden enorm van spelletjes spelen en zijn dan ook heel fanatiek. Door de kanjertraining leren we elkaar beter kennen en dit helpt ons ook om anderen beter te helpen. We vinden het belangrijk dat iedereen zich veilig voelt in de groep en met veel plezier naar school gaat.

Iedere periode tussen de vakanties werken we aan een ander thema van wereldoriëntatie. Dit doen we meestal in de middag maar soms gaan ook de taallessen over het thema.

Adelaars (groep 6, 7 en 8)
Hallo, wij zijn de Adelaars!
Wij vormen een bovenbouwgroep op de locatie Kelnarij, bestaande uit 25 kinderen, verdeeld over groep 6, 7 en 8.
In onze klas werken we met een vast dag- en weekritme. We gebruiken een weektaak, waarbij de instructies al zijn ingepland. Daarnaast krijgen we de vrijheid om een deel van ons werk zelf te plannen, zodat we steeds zelfstandiger worden en leren om weloverwogen keuzes te maken.
’s Ochtends focussen we vooral op rekenen en taal, zodat we ’s middags volop de ruimte hebben voor IPC (International Primary Curriculum). Bij IPC duiken we elke 8 weken in een nieuw, boeiend thema. Hier werken we intensief samen, ontwikkelen we onze onderzoeksvaardigheden en versterken we onze presentatievaardigheden.